Gildia Lightning

Forum Gildii Lightning w Metin2PL (Monastyr)

Ogłoszenie


#1 21-07-2010 15:36:37

zakazanaa

Gość

Exp w v2

1. Wstęp
Żeby wejść do v2 potrzebna jest przepustka - można ją nabyć w item shopie, jedna kosztuje 9SM, zaś paczka 25 przepustek kosztuje 59SM - łatwo więc policzyć, że paczka jest bardziej opłacalna. Przepustkami nie można handlować, a co za tym idzie - przekazywać ich na inną postać.
V2 to świetne miejsce do zdobywania doświadczenia, z powodzeniem można tu expić do 79lvla - można i później, ale exp wtedy leci już bardzo wolno, więc lepiej przenieść się do Groty.
Poza doświadczeniem, jest to także świetne miejsce do zarabiania ze względu na drop. Warto wspomnieć także, że właściwy drop w v2 zaczyna się od 60lvla.

2. Rodzaje spotów, moby i drop
http://i48.tinypic.com/5v6ctv.jpg
Jak widać na powyższej mapce, w v2 jest 20 spotów - po 20 na każdym kanale, co w sumie daje 80. Może się zdawać, że to dużo, jednak każdy szybko zauważy, że tak naprawdę v2 jest strasznie małe.
Kolorem pomarańczowym zaznaczone są spoty z małymi pająkami, na żółto spoty mieszane, zaś na zielono spoty ze szponami. Niestety dwa pierwsze rodzaje spotów są niedoceniane przez graczy, dlatego w dalszej części poradnika przedstawię ich zalety, bo często siedząc na nich można zyskać więcej, niż męcząc się na szponach.
2a. Spoty z małymi pająkami
Występują tutaj najsłabsze moby w v2 - wężowi miecznicy, skorpiony łucznicy i małe trujące pająki. Kiedyś expiło tutaj dużo ludzi, po wprowadzeniu patcha, po którym łucznicy zaczęli atakować z dystansu ciężko tutaj spotkać innego gracza, bo praktycznie każdy idzie od razu na szpony. Co do expa, to moby dają mniej, niż szpony, ale jest ich więcej, więc w praktyce wychodzi porównywalnie, jeśli nie lepiej. Lecą tu:
- Tarcze na 1lvl +6, 21lvl +4, 41lvl +5 - ceny dwóch ostatnich po wprowadzeniu patcha o którym wcześniej wspomniałem poszły ZAUWAŻALNIE w górę. Oprócz tego dużo tarcz=duża szansa na NNO, na sprzedaży których można ładnie się wzbogacić.
- Tarcze na 61lvl +0. O ile cena tygrysiej i lwiej znacząco się nie zmieniła, to sokole poszły znacznie w górę - biorąc pod uwagę to, że lecą całkiem nieźle, to na samych tych tarczach można dziennie zarobić kilkadziesiąt kk, nawet bez podwójnego dropu. Lecą tu także tarcze smoka, jednak dla nich, o ile ktoś nie planuje kuć ich na +9 w dt zastosowania nie ma.
- Kolczyki 28-54lvl +4, naszyjniki 28-42lvl +4, buty 47-59lvl +4 - biżuterii również leci bardzo dużo - o ile nie ma w niej bonów, to większość automatycznie się wyrzuca, jednak można liczyć tu na absy i bonusy do hp (wyjątek: kolczyki). W przypadku wylosowania 15% absu lub 1k hp wzwyż ponownie jesteśmy sporo kasy do przodu.
- Hełmy dla szamana na 1lvl +6, 21lvl +5, 41lvl +4. Liczymy tu na bonusy, jednak nawet jeśli ich nie ma, to i tak można zbierać te na 21 i 41 do handlarki lub tobołka - obecnie czapek feniksa jest mało na rynku, więc szamani są zmuszeni płacić za nie więcej.
- Miecze i sztylety na 45-60lvl +4. Filozofii żadnej tu nie ma - handlarka chętnie je przyjmuje.
- Warto wspomnieć jeszcze o tym, że z małych pająków lecą marmury - co prawda rzadko, ale jest to dodatkowy zarobek, gdyż marmury te należą do najlepszych w grze.
2b. Spoty mieszane
Spoty na których występują różne potwory z v2 - zarówno z początkowych komnat, jak i ze szponów, jednak charakterystyczne tylko dla nich jest to, że występują tu pustynni zawiadacy, czerwone śmiertelne trujące pająki i wężowi łucznicy. Zapuszczając się na dalsze komnaty jest w nich coraz mniej potworów z początku v2, a więcej szponów. Główną ich zaletą jest to, że dropią tu hełmy dla sury. Kiedyś expiło tu dużo osób, kiedy pierwsze komnaty przestawały im dawać zadowalający exp, a chcieli expić w spokoju, którego często na szponach nie ma - obecnie ciężko tu kogokolwiek spotkać. Dropią tu:
- Tarcze na 61lvl +0 - patrz wyżej.
- Kolczyki i naszyjniki te same co na spotach z małymi pająkami, buty także, lecz z przedziału 29-43lvl.
- Hełmy dla sury na 1lvl, 21lvl, 41lvl - dropią one jednak dużo rzadziej, niż ich odpowiedniki u innych klas postaci, hełm na 41lvl ciężko uświadczyć, ale wyzywki (21lv) lecą całkiem dobrze. Jest na nie duży popyt, natomiast mało osób je dropi, więc jest to kolejny dobry sposób na zarobek. Mając szczęście do bonów można dropnąć np. hełm dla sury 10% na ludzi - można za niego zażądać ceny z kosmosu, a i tak ktoś ją kupi, wiedząc, że druga okazja może się nie nadarzyć.
- Łuki na 45-60lvl +4. Podobnie jak wcześniej - lecą do handlarki.
- Oprócz tego z czerwonych pająków lecą róże alpejskie.
2c. Spoty ze szponami
Czyli spoty z największymi pająkami. O tym jak exp leci na nich pisać nie trzeba - zawsze były oblegane, do tego teraz przychodzi tutaj wielu początkujących graczy, którzy nie chcą expić na początkowych spotach ze względu na wspomnianego wcześniej patcha. Tutejszy drop:
- Tarcze na 61lvl +0 - tylko lwia i smoka.
- Hełmy dla wojownika i ninja na 1lvl +6, 21lvl +5, 41lvl +4 - liczymy tu na bonusy - jeśli nie mają atrakcyjnych, a nie masz ochoty zbierać ich do handlarki/tobołka możesz je automatycznie wyrzucać.
- Miecze dwuręczne 45-60lvl +4, dzwony 50-60lvl +4. O ile dwuręczne nie są zbierane przez wszystkich ze względu na to, że zajmują dużo miejsca, to z dzwonami jest odwrotnie - zajmują tylko jedno pole, a handlarka płaci za nie tak samo, jak za "większe" odpowiedniki.

Oprócz tego na terenie całego v2 lecą zioła do wytwarzania mikstur. Czasem może się trafić także zwykły drop - bronie, biżuteria będące na niższym +, niż +4 - lecą one także przed 60lvlem, jednak dużo rzadziej, niż ich odpowiedniki lecące od 60lvla.

3. Expienie na poszczególnych lvlach.
Zanim zacznę je opisywać chcę zaznaczyć jedno - są to umowne przedziały, ich granice są dość ruchome - bo tak naprawdę to to, gdzie na danym lvlu lepiej expić zależy od postaci, buildu, eq i tysiąca innych czynników.
3a. 55-72
Wejście do v2... Jeśli masz dobre eq, skille - możesz wcześniej, jeśli masz trudności, to poczekaj jeszcze kilka lvl i nadrób zaległości. Należy pamiętać, że właściwy drop zaczyna się od 60lvla - jeśli zaczniesz tu expić wcześniej to zadbaj o to, żeby mieć odłożoną odpowiednią sumę na poty, bo dropnięte itemy (których będzie niewiele) nie pokryją kosztów. Dobrze jest też mieć wcześniej przygotowaną dobrą zbrojkę na 61lvl i tarczę na 61 +9, by móc od tego lvlu na poważnie wystartować z expieniem.
Nie radzę od razu pchać się na szpony - wbrew pozorom, to, że potwory są mocniejsze wcale nie oznacza, że exp będzie leciał na nich szybciej - na pierwszych spotach pomimo, że mob daje mniej expa, niż szpon, to jednak jesteś w stanie wziąć ich więcej, a i wybijasz je szybciej - w praktyce więc exp leci podobnie, jeśli nie szybciej. Najważniejszym jednak argumentem za tym, żeby siedzieć na pierwszych spotach jest drop - na szponach jedynym źródłem zarobku jest złom i - jeśli masz farta - bodzie. Na mniejszych pająkach masz większą szansę na bodzia i dropisz więcej złomu, z racji tego, że ubijasz tu więcej mobów - oprócz tego największym plusem jest drop wspomniany w poprzednim punkcie - dużo tarcz, biżuterii - każdy taki item to spory zastrzyk finansowy, jeśli ma w sobie odpowiedni bon (głównie nno, hp i abs, choć są i inne przydatne na których można się wzbogacić). Po prostu - w tym etapie można wycisnąć z dropu naprawdę dużo kasy, więc dlaczego z tego nie skorzystać?
Oprócz tego warto wspomnieć o tym, że low lvle idąc od razu na szpony bardzo często nieświadomie zajmują najlepsze spoty - wiadomo co zrobi hlvl, który może wydajnie expić na praktycznie jednym spocie widząc nobka, który ma do dyspozycji 7 innych komnat + mieszane i małe pająki.
3b. 72-79
O tym dlaczego na tym lvlu przenieść się na szpony mówić nie trzeba, jak skilli się używa też każdy wie, więc w sumie jedyne, co można tutaj napisać, to jedynie kilka informacje o spotach ze szponami.
18, 17, 20, 15 - najsłabsze komnaty, już średnio ogarnięty 75+ musi w nich czekać na resp.
19 - pierwsza z bardziej ogarniętych komnat, dość dużo mobów, jednak zawsze, kiedy w niej expiłem odnosiłem wrażenie, że jest w niej po prostu wolny resp.
10, 11 - bardzo przyzwoite komnaty, 10 jest nieco słabsza, ale i tak można w niej długo siedzieć. W 11 jeśli nie gra się postacią pod exp można expić praktycznie do końca pobytu w v2. Dużym plusem tych komnat jest to, że są obok siebie, także nawet wtedy, kiedy przestają nam one wystarczać można w nich expić na dwie komnaty.
16 - najlepsza komnata, praktycznie zawsze oblegana przez graczy. Nie radzę pchać się tutaj, jeśli nie wyrabiasz z czyszczeniem spota - szybko znajdzie się ktoś, kto będzie próbował ją od Ciebie przejąć.

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://dreseo-opole.pl/ najgorszy speedway manager